صاحب الزمان(عج)

دینی ، مذهبی ، احادیث ، اخبار روز و اخبار شهر جهرم
مطالبی زیبا از وبلاگ تیرگی :: صاحب الزمان(عج)

صاحب الزمان(عج)

دینی ، مذهبی ، احادیث ، اخبار روز و اخبار شهر جهرم

صاحب الزمان(عج)

دینی ، مذهبی ، احادیث ، اخبار روز و اخبار شهر جهرم

توجه: در این وبلاگ بیشتر مطالبی که نوشته می شود شخصی است. لطفاً به دید خبری به آن ننگرید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

سخن هجدهم....خدایا تو چه نعمتی به من دادی

بسم الله الرحمن الرحیم

دیشب رفته بودم یه مهمونی که خیر سرم صله رحم بجا بیارمو اطاعت امر پدر کرده باشم، با یکی از اقوام مشغول گفتگو شدیم راما یهو طرف در اومد گفت : ما که هر چی دست بالا می بریم و دعا میکنیم تا حالا چیزی بهمون نداده و همه چیو به بقیه داده...

منم یه لحظه حال به حال شدم و یاد حرف شیخ رجبعلی خیاط افتادم که می گفت خدا از امام حسین (ع) پیش ما بنده ها غریب تره ، چون در خونه اما حسین (ع) همیشه شلوغ تره.......در اومدم بهش گفتم چرا اینجوری میگی چی بهت نداده؟  طرف از قبل در اومد گفت هیچی نداده...گفتم فلجی ؟ بد کاره ای ؟ شبا گرسنه می خوابی؟ نداری؟ معلولی ؟ آخه چته ؟....

یکی از بدبختی هایی که بلای جون ما بنده ها میشه ناشکری هست ، نمی دونم خدا ما رو چطور آفریده که همیشه نیمه خالی لیوانو می بینیم.....تو خونه زندگی میکنیم به فکر مبلمانیم ، سالم سالمیم به این فکر می کنیم که چرا مثلا چشمم آبی نشده و .. آخه یکی نیست بگه معرفت هم چیز خوبیه ،همون خونه ای که تو الآن داری ، همون سلامتی ای که تو الآن داری خیلیا ندارن و این نعمتها و هزاران نعمت دیگه که با وجود عظمتشون به چشم ما نمیان گوشه ای از بی مهری ما نسبت به خداوند مهربونه...

چند مورد ناشکری و بی انصافی که روزانه برا همه مون پیش میاد و ما ... :

اینکه وقتی پس از تحمل ضایعات و خسارات متعددی در یک حادثه جان سالم به در می بریم ، می گیم خدا رحم کرد ، آخه بی معرفت این کفران همه ی نعمت هایی نیست که خداوند از اول عمر شامل حال مای بی لیاقت کرده؟(ولی خداییش خودمونیم خوب خدایی داریم)آیا فقط در همین یک مورد خدا رحم کرده و تا حالا رحم نکرده بود ؟ تا وقتی سلامت و آسایش و آرامش نصیبت ساخته بود چرا رحمت الهی رو نمی دیدی و همین که خطر آمد ، دیدی؟....

چقدر بی انصافیه که بعد از اینکه تصادف کردی و دو نفر از بستگانت کشته شدن بگی خدا خیلی رحم کرد . ببینم پنجاه سال (حالا هرچی عمر کردیصد ساله بشی انشالله) که عمر کردی و همه سالم بودین خدا رحم نکرده بود و حالا رحم کرد .....!!!

آره داداش حالا که فکرش میکنیم ما هیچ وقت شعور تشکر از خدا رو نداشتیم و بجای تشکر (عبادت و بندگی) فقط و فقط از روی جهالتمون بی احترامی کردیم.....اما همیشه این بزرگی خدا بود که نگذاشت نعمت هاشو ببینیم و پای او بنویسیم.....

خیلی وقتا به این فکر میکنم که اگه جای خدا بودم همین فورا فورا تمام نعمتا رو از این بنده های بی معرفت و گنه کار میگرفتمولی عقل ناقص ما کجا و رحمت بی انتهای خدا کجا...........

یادت باشه شاید یه چیزی بخوای اما بهت نمیده بدون که صلاحت نیست و گرنه خدا که اولا دوستته و ثانیا (نعوذ بالله) خسیس و بخیل نیست ، من و تو ظرفیت نداریم....

اینجا بد نیست روش صحیح دعا کردن هم بذارم :

۱: وقت دعا با وضو باش

۲: رو به قبله مودبانه روی دو کنده ی زانو بشین...(شیخ رجبعلی خیاط گفته)...

۳: اگه بتونی سجده بری حرف نداره

۴: بسم الله الرحمن الرحیم میگی

۵: حمد و ستایش خدا میگی

۶: اقرار می کنی که خدایا من بدبختم و گنه کار...(لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین)

۷: بعد از اقرار به گناه از خدا آمرزش می طلبی...(استغفر الله ربی  و اتوب الیه و..)

۸: صلوات بر محمد و آل محمد...(هیچ دعایی نیس که اول و آخرش صلوات باشه و مستجاب نشه خدا خودش میگه من شرم میکنم که صلوات و قبول کنم اما دعای بینشو نکنه)

۹: خدا رو به معصومین قسم دادن...(خودش گفته اینا واسطه ی فیض هستن بدون وسیله و واسطه نیاین ، مگه میشه خدا وساطت اینا رو قبول نکنه)

۱۰: حاجتتو میگی و آخرش صلوات میفرستی

۱۱: صدقه دادن خیلی موثره...(دعای فقرا، ایتام و والدین در حق انسان مستجابه)

۱۲: اختیارتو بده دست خدا بگو هر چی تو برام بخوای من به همون راضیم

یادت باشه خدا میگه من اونکاریو میکنم که بنده ام نسبت به من تو ذهنشه پس ناامید نباش ، خوش بین باش به استجابت که حدا هم بهت میده...

استجابت دعا حتما نباید فوری باشه ، اکثر دعاها مستجاب میشن ولی بنا به مصلحت بنده به وقتش بروز پیدا میکنن.

هر کدوم از دعاها که در دنیا مستجاب نشه در آخرت به ازای همون دعا بی اندازه پاداش میدن به نحویکه همه آرزو میکنن ای کاش اصلا هیچ دعایمون در دنیا مستجاب نشده بود...

از خدا چیزای بزرگ بخوان به کم قانع نشید : اول ظهور امام زمان و سلامتیشون(هرکس برا ظهور دعا کنه پیامبر و اهل بیت دعاش میکنن برو در کتاب موعود نامه بخون) ، شهادت در رکابش و ، عاقبت به خیری و...

بهترین و کاملترین دعا صلوات هست...(اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم)....

اول برا بقیه دعا کن تا در حق خودت هم مستجاب بشه...(امام حسن (ع) می فرمایند: مادرم اول برا همسایه ها و ... دعا می کرد تا جایی که بعضی وقتا خودمون رو از یاد میبرد)....البته اینو بگم که روایت داریم هرکس در حق برادر و یا خواهر دینیش دعا کنه خدا صد هزار برابرش رو در حق خودش مستجاب میکنه.....التماش دعا....مریضا یادتون نره.....

تعجیل در ظهور مولای خوبی ها صلوات

برای بازید از مطالب بیشتر به وبلاگ Www.tiregi.blogfa.com مراجعه فرمایید.

علی شکرانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

صاحب الزمان(عج)

دینی ، مذهبی ، احادیث ، اخبار روز و اخبار شهر جهرم

توجه: در این وبلاگ بیشتر مطالبی که نوشته می شود شخصی است. لطفاً به دید خبری به آن ننگرید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

سخن هجدهم....خدایا تو چه نعمتی به من دادی

بسم الله الرحمن الرحیم

دیشب رفته بودم یه مهمونی که خیر سرم صله رحم بجا بیارمو اطاعت امر پدر کرده باشم، با یکی از اقوام مشغول گفتگو شدیم راما یهو طرف در اومد گفت : ما که هر چی دست بالا می بریم و دعا میکنیم تا حالا چیزی بهمون نداده و همه چیو به بقیه داده...

منم یه لحظه حال به حال شدم و یاد حرف شیخ رجبعلی خیاط افتادم که می گفت خدا از امام حسین (ع) پیش ما بنده ها غریب تره ، چون در خونه اما حسین (ع) همیشه شلوغ تره.......در اومدم بهش گفتم چرا اینجوری میگی چی بهت نداده؟  طرف از قبل در اومد گفت هیچی نداده...گفتم فلجی ؟ بد کاره ای ؟ شبا گرسنه می خوابی؟ نداری؟ معلولی ؟ آخه چته ؟....

یکی از بدبختی هایی که بلای جون ما بنده ها میشه ناشکری هست ، نمی دونم خدا ما رو چطور آفریده که همیشه نیمه خالی لیوانو می بینیم.....تو خونه زندگی میکنیم به فکر مبلمانیم ، سالم سالمیم به این فکر می کنیم که چرا مثلا چشمم آبی نشده و .. آخه یکی نیست بگه معرفت هم چیز خوبیه ،همون خونه ای که تو الآن داری ، همون سلامتی ای که تو الآن داری خیلیا ندارن و این نعمتها و هزاران نعمت دیگه که با وجود عظمتشون به چشم ما نمیان گوشه ای از بی مهری ما نسبت به خداوند مهربونه...

چند مورد ناشکری و بی انصافی که روزانه برا همه مون پیش میاد و ما ... :

اینکه وقتی پس از تحمل ضایعات و خسارات متعددی در یک حادثه جان سالم به در می بریم ، می گیم خدا رحم کرد ، آخه بی معرفت این کفران همه ی نعمت هایی نیست که خداوند از اول عمر شامل حال مای بی لیاقت کرده؟(ولی خداییش خودمونیم خوب خدایی داریم)آیا فقط در همین یک مورد خدا رحم کرده و تا حالا رحم نکرده بود ؟ تا وقتی سلامت و آسایش و آرامش نصیبت ساخته بود چرا رحمت الهی رو نمی دیدی و همین که خطر آمد ، دیدی؟....

چقدر بی انصافیه که بعد از اینکه تصادف کردی و دو نفر از بستگانت کشته شدن بگی خدا خیلی رحم کرد . ببینم پنجاه سال (حالا هرچی عمر کردیصد ساله بشی انشالله) که عمر کردی و همه سالم بودین خدا رحم نکرده بود و حالا رحم کرد .....!!!

آره داداش حالا که فکرش میکنیم ما هیچ وقت شعور تشکر از خدا رو نداشتیم و بجای تشکر (عبادت و بندگی) فقط و فقط از روی جهالتمون بی احترامی کردیم.....اما همیشه این بزرگی خدا بود که نگذاشت نعمت هاشو ببینیم و پای او بنویسیم.....

خیلی وقتا به این فکر میکنم که اگه جای خدا بودم همین فورا فورا تمام نعمتا رو از این بنده های بی معرفت و گنه کار میگرفتمولی عقل ناقص ما کجا و رحمت بی انتهای خدا کجا...........

یادت باشه شاید یه چیزی بخوای اما بهت نمیده بدون که صلاحت نیست و گرنه خدا که اولا دوستته و ثانیا (نعوذ بالله) خسیس و بخیل نیست ، من و تو ظرفیت نداریم....

اینجا بد نیست روش صحیح دعا کردن هم بذارم :

۱: وقت دعا با وضو باش

۲: رو به قبله مودبانه روی دو کنده ی زانو بشین...(شیخ رجبعلی خیاط گفته)...

۳: اگه بتونی سجده بری حرف نداره

۴: بسم الله الرحمن الرحیم میگی

۵: حمد و ستایش خدا میگی

۶: اقرار می کنی که خدایا من بدبختم و گنه کار...(لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین)

۷: بعد از اقرار به گناه از خدا آمرزش می طلبی...(استغفر الله ربی  و اتوب الیه و..)

۸: صلوات بر محمد و آل محمد...(هیچ دعایی نیس که اول و آخرش صلوات باشه و مستجاب نشه خدا خودش میگه من شرم میکنم که صلوات و قبول کنم اما دعای بینشو نکنه)

۹: خدا رو به معصومین قسم دادن...(خودش گفته اینا واسطه ی فیض هستن بدون وسیله و واسطه نیاین ، مگه میشه خدا وساطت اینا رو قبول نکنه)

۱۰: حاجتتو میگی و آخرش صلوات میفرستی

۱۱: صدقه دادن خیلی موثره...(دعای فقرا، ایتام و والدین در حق انسان مستجابه)

۱۲: اختیارتو بده دست خدا بگو هر چی تو برام بخوای من به همون راضیم

یادت باشه خدا میگه من اونکاریو میکنم که بنده ام نسبت به من تو ذهنشه پس ناامید نباش ، خوش بین باش به استجابت که حدا هم بهت میده...

استجابت دعا حتما نباید فوری باشه ، اکثر دعاها مستجاب میشن ولی بنا به مصلحت بنده به وقتش بروز پیدا میکنن.

هر کدوم از دعاها که در دنیا مستجاب نشه در آخرت به ازای همون دعا بی اندازه پاداش میدن به نحویکه همه آرزو میکنن ای کاش اصلا هیچ دعایمون در دنیا مستجاب نشده بود...

از خدا چیزای بزرگ بخوان به کم قانع نشید : اول ظهور امام زمان و سلامتیشون(هرکس برا ظهور دعا کنه پیامبر و اهل بیت دعاش میکنن برو در کتاب موعود نامه بخون) ، شهادت در رکابش و ، عاقبت به خیری و...

بهترین و کاملترین دعا صلوات هست...(اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم)....

اول برا بقیه دعا کن تا در حق خودت هم مستجاب بشه...(امام حسن (ع) می فرمایند: مادرم اول برا همسایه ها و ... دعا می کرد تا جایی که بعضی وقتا خودمون رو از یاد میبرد)....البته اینو بگم که روایت داریم هرکس در حق برادر و یا خواهر دینیش دعا کنه خدا صد هزار برابرش رو در حق خودش مستجاب میکنه.....التماش دعا....مریضا یادتون نره.....

تعجیل در ظهور مولای خوبی ها صلوات

برای بازید از مطالب بیشتر به وبلاگ Www.tiregi.blogfa.com مراجعه فرمایید.

علی شکرانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی